Tuesday, August 8, 2023

CoQ-Trol Plus

 



Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. 

Ia juga adalah antioksida yang kuat, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.

Coenzyme Q10 (CoQ10) merupakan salah satu daripada suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung kita. CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita untuk berfungsi dengan baik. 

Namun, ia lebih banyak ditemui di dalam organ-organ yang bekerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak untuk organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi


COQ-TROL PLUS SHAKLEE UNTUK JANTUNG SIHAT
CoQ-Trol mempunyai campuran proprietari semulajadi sebanyak 100 mg CoQ10 bersama resveratrol dalam softgel bioavailable. CoQ10 telah terbukti dapat:
  1. Menyokong pengeluaran tenaga pada jantung
  2. Menggalakkan dan melindungi arteri yang sihat daripada pengoksidaan LDL
  3. Membantu menambah dan mengekalkan tahap CoQ10 dalam darah
  4. CoQ-Trol juga mengandungi resveratrol, yang telah dibuktikan di dalam kajian makmal untuk membantu melegakan saluran darah dan menggalakkan kesihatan aliran darah.
Selain daripada itu, pakar perubatan terutama kardiologi turut mengesahkan nutrisi CoQ10 penting untuk pelbagai lagi kondisi penyakit jantung. Beratus-ratus kajian saintifik dan beribu-ribu aplikasi klinikal telah mendokumentasikan bahawa bahan ini memberikan faedah untuk menyokong rawatan pelbagai jenis penyakit klinikal termasuk:
  1. Kegagalan jantung kongestif
  2. Tekanan darah tinggi
  3. Angina
  4. Arrhythmia
  5. Penyakit injap aorta
  6. Penyakit arteri koronari
  7. Serta keadaan kardiologi yang lain

Nak dapat Coq - Trol Plus Shaklee boleh hubungi saya di 0182777451 - Cikgu Tini


No comments:

Post a Comment